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MR. ISMAY: No, sir. My understanding is, or I am told—because I really have no technical knowledge—that the engines were balanced, and would run their best, at 78 revolutions. They were built for 78 revolutions.
SENATOR SMITH: How many knots per hour would that indicate her speed to be?
MR. ISMAY: I heard one gentleman here on the stand say that he expected the ship to go 25 knots, sir. All that we expected the Titanic to do was to have the same speed as the Olympic.
SENATOR SMITH: You were not looking for any greater speed, and were not crowding her for that purpose?
MR. ISMAY: We did not expect the ship to make any better speed than the Olympic; no, sir. . . .
SENATOR SMITH: Did you have any talk with the captain with reference to the speed of the ship?
MR. ISMAY: Never, sir.
SENATOR SMITH: Did you, at any time, urge him to greater speed?
MR. ISMAY: No, sir.
SENATOR SMITH: Do you know of any one who urged him to greater speed than he was making when the ship was making 70 revolutions?
MR. ISMAY: It is really impossible to imagine such a thing on board ship.
SENATOR SMITH: Did you, in your position of general manager of this company, undertake in any way to influence or direct the management of that ship, from the time she left Southampton until the time of the accident?
MR. ISMAY: No, sir; I did not. The matter would be entirely out of in; province. . . .
SENATOR SMITH: How does it happen that the Titanic had but 20 lifeboats, including lifeboats, emergency boats, and collapsibles?
MR. ISMAY: That was a matter for the builders, sir, and I presume that they were fulfilling all the requirements of the board of trade.
SENATOR SMITH: Do you know whether they were?
MR. ISMAY: I do not know of my own knowledge, but I am convinced that they must have done so, because otherwise the ship never could have left port. We never could have gotten our clearance.

M. ISMAY : Non, monsieur. Je crois comprendre, ou on me dit — parce que je n’ai vraiment aucune connaissance technique — que les moteurs étaient équilibrés et qu’ils fonctionneraient à leur meilleur, à 78 tours. Ils ont été construits pour 78 révolutions.
LE SÉNATEUR SMITH : Quelle est sa vitesse maximum?
M. ISMAY : J’ai entendu un homme à la barre dire qu’il s’attendait à ce que le navire fasse 25 nœuds, monsieur. Tout ce que nous attendions du Titanic, c’était d’avoir la même vitesse que l’Olympic.
LE SÉNATEUR SMITH : Vous ne cherchiez pas une plus grande vitesse et vous ne le poussiez pas à cette fin?
M. ISMAY : Nous ne nous attendions pas à ce que le navire atteigne une vitesse supérieure à celle de l’Opympic; non, monsieur. . . .
LE SÉNATEUR SMITH : Avez-vous parlé au capitaine de la vitesse du navire?
M. ISMAY : Jamais, monsieur.
LE SÉNATEUR SMITH : Est-ce que vous l’avez exhorté à aller plus vite?
M. ISMAY : Non, monsieur.
LE SÉNATEUR SMITH : Connaissez-vous quelqu’un qui l’a exhorté à aller plus vite que ce qu’il faisait lorsque le navire faisait 70 tours?
M. ISMAY : Il est vraiment impossible d’imaginer une telle chose à bord d’un navire.
LE SÉNATEUR SMITH : Dans votre poste de directeur général de cette compagnie, vous êtes-vous engagé de quelque façon que ce soit à influencer ou à diriger la gestion de ce navire, du moment où il a quitté Southampton jusqu’au moment de l’accident?
M. ISMAY : Non, monsieur; je ne l’ai pas fait. La question ne me serait pas du tout venue à l’esprit [...]
LE SÉNATEUR SMITH : Comment se fait-il que le Titanic n’avait que 20 embarcations de sauvetage, y compris des embarcations de sauvetage, des embarcations de secours et des canots démontables?
M. ISMAY : C’était une question qui relevait des constructeurs, monsieur, et je présume qu’ils satisfaisaient à toutes les exigences de la Chambre de commerce.
LE SÉNATEUR SMITH : Savez-vous si c’était le cas?
M. ISMAY : Je ne suis pas au courant, mais je suis convaincu qu’ils ont dû le faire, parce qu’autrement, le navire n’aurait jamais pu quitter le port. On n’aurait jamais pu avoir notre autorisation.

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